Läger!!^^

Hejhej!

Jag har precis ( mer eller mindre precis ) kommit hem från Skoterläger med mina underbara fina vänner från Glöd. Vars ska jag egentligen börja? Så mycket att säga så lite tid ;)

Klockan sju samlades vi vid kyrkan på fredagskvällen, åkte sedan hem till mys Vindeln och "slog läger". Rebs, Anders och jag körde och hämtade skotrarna i Kulfors och råkade stanna och mumsa lite fika innan vi körde tillbaka, inte fel! Kvällen bestod av massa skratt i Alias! Klockrent roligt spel att spela efter midnatt! När skrattmusklerna tränats i flera omgångar och vi fått en segrare.. om jag inte minns fel var det Daniel och Magdalena!
Nästa dag hade vi en mysig morgonsamling och alla var peppade på åka iväg med skotern. Vi fick åka två vändningar för att alla skulle komma sig på plats, men de flesta var skotersugna och såg ingen nackdel i detta inte! Föret i backen var inte de bästa.. det regnade nämligen precis innan vi åkte. Men vi gjorde det bästa av dagen. Vi åt stekt palt, hade skranåkningstävling, med Klaes som vinnare! Och som vi sedan såg på Sebbes mobil, stilpoäng till Lilian på andra platsen! :] Vi tolkade med traktorring och skrana bakom skotern och hade de bara trevligt! Vi åkte hem, spelade spel, eldade i badtunnan, lagade middag, chillade och pustade ut efter en krävande dag i snön! På kvällen blev det en samling, där vi fick två och två berätta för den andra om hur det var innan, under och efter man hittade Gud / bönsvar óch så vidare. Härligt att snacka med någon som lyssnar och förstår! Behövde nog det, tack Anders! ^^ 

Sedan.. Badtunna! ^^ Det var äckligt varmt och gick inte att andas den större delen av tiden, men.. hur underbart är det inte iallafall? Snöbadningen gick väl sådär.. gjorde mest ont xD (A) Men sammanfattat var det värt!

Sedan mer spel och snacks till det! Kändes som alla var lite sega och trötta efter dagen så uppe var vi inte så värst länge. Sömnen denna natt var nog den bästa jag haft på otroligt länge, att vakna med ett leende på läpparna är ovanligt nuförtiden! Happy!!! :D
Efter en god frukost körde vi lite mer skoter, det är oftast mest spontana skoter svängar, bara typ 10-20 minuters svängar, men vad härligt det är!

Vi körde även klart skyttetävlingen (vi fick avbryta p.g.a. mörker) och denna tävling vanns också utav Klaes!^^
Vi körde en till tävling fast med bara 3 skott istället för 5 för att det inte skulle ta lång tid och jag tänkte egentligen inte vara med eftersom det gick så dåligt på kvällen innan med mer eller mindre föll jag för grupptrycket ( bra i detta fall) och var med och det slutade med att jag sköt bäst av dem alla, vicc = chock xD vad hände? xD
Final med Daniel och William, fick exakt lika mycket poäng som William (som bara är.. jag vet inte hur gammal han är men ca. 10 kanske? Iaf, hur duktig som hellst!) Om man man t.ex. träffade en 5a utan stöd fick man 10 poäng och om man tog till stödet fick man den enkla 5an, så de flesta satsade på att stå, men oj så svårt det är, det vinglar inte lagomt mycket! Vi körde bäst av en där jag tog hem segern med en nia. Oväntat!

Vi avslutade med korv och fika utomhus innan vi skulle börja dra oss hem, men innan det drog vi en "kramring" och tackade för den underbara helgen tillsammans. ÅÅH det har varit så otoligt roligt denna helg och saknar er allihopa redan!! :(

TAACK för helgen!!!

Daniel m. Familj, Magdalena, Anders, Roger, Klaes, Sebbe, Maud, Rebecca, Gabby, Lilian, Evelina,  vad ni är underbara! ^^





Kommentarer
Postat av: Lilian

Helgen var helt underbar <3 tack vännen!!! Jag känner mig riiiiktigt stolt med min andra plats ;-) hahaha! Du är underbar! Kram på dig finis :-)

2011-04-04 @ 11:10:34
URL: http://ronnbar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0