Hemmaaaa!

Hejsan!! :D

Åh vad jag har haft en underbar vecka!! Så sjukt!

och tro det eller ej.. men de började inte på lappis. Jag var ju först på två dagars folkrace.. och må jag säga.. tror inte jag vart på en sån spännande folkrace på hur länge som hellst, och allt detta på grund av Tomas. Så otroligt spännande. Tomas ligger oootroligt bra till med poängen och sedan sista heatet så är han på väg att köra om på sista varvet för att komma etta.. men han voltar och andan lixom bara försvann.. sedan blev de fram och tillbaka flera gånger om han fick köra A-final eller inte.. beroende på hur bra bilen var efter volten.. men efter starkt slit från vänner fick han köra i finalen.. och oj vad alla var nyfikna på hur de skulle gå.. men tyvärr.. så gick det inte alls nå vidare för tomas.. han prejades ut i lös sanden och fastnade.. men de försökte iaf och de tycker jag är de viktigaste. Att de inte gav upp, utan lagade bilen, lite så där under stress ^^ underbart. I övrigt tyckte jag att de var fint väder, trevligt sällskap.. eller hur var de nu henke.. ^^ xD haha.. nä men helt klart, folkrace är underbart.
Dirre efter folkracen blev det att åka till husbondliden för att medverka i Lapplandsveckan - den kristna festivalen (a.k.a. lappis) vet inte vad jag ska säga riktigt om lappis... så sjult underbart. Första söndagen var de en konsert, Ole börud, med ett norskt (?) ö. Sjukt bra! Fastnade mest för låten; Backyard party, nice musik^^ (ett litet plus i kanten, träffade finis johanna!<3)

Annars såg de ut så här under veckan, kommer inte komma ihåg allt... men jag ska försöka så gott de går^^

Måndag
Möten:
* När livet gör oss illa. Att finnas för varandra i sorg och kris. Per-Gustav Eriksson
* Kvälls möte med Henrik Åström. Lov sång i massor.

Under denna dag tog vi oss en tripp till bad stranden, där vi badade, och de var btw mitt första dopp i sommar, så hurra för det.

Tisdag
Möten:
*Ditt viktigaste val! - Niklas Piensoho
* Kvällsmöte med Henrik Åström & Lovsång.

troligtvis spel & mysfika under kvällen.

Onsdag
Möten:
* En man efter guds hjärta- fakta eller myter om mannen. Tommy Dahlman
* Anna- Sara Bergwall predikar, Gospel kören Freedom från lycksele sjunger.
* kvälls möte med Jörgen Fahlstedt. (gick på mitt livsförsta förbön, samuel ärlebrandt, jovisst) 
 
och även här troligtvis te och kortspel. Vet inte vilken natt det var, men Maud och rebecca var super dryga och slutade aldrig prata ;] haha! söt nötar! Vi förlåter er för några minuters (timmars) mindre sömn.

Torsdag
Torsdagen var speciell. Då var de outreach på torget i lycksele. Rikitgt trevligt, förutom zack... snyft gelehjärtat! Snackade med en massa mysiga vindel-trakten bor. Som Jennifer och Sandra från granötrakten, och sedan olivia och olivia från vindeln. Rikitgt skadeglad på Olivia Nilsson på Åhlens.. åh gumman! :D tihi.

Kvällen..: Konsert med... dam dam da dam.. Tillit! Underbar grupp, med underbar musik. (De är bara ett plus att de är 4 killar som råkar se bra ut allihopa.. de är bara glasyren på tårtan lixom) 

Fredag
Möten:
* Himmel och jord må brinna- behöver vi bry oss om skapelsen? - Elin Hyving
* Kvällsmöte med Maria Alhén, förbön och lovsång.

Sandra bjöd mig på fika, och tusen tack gumman! Hennes bror gjorde oss sällskap ett tag också, mycket trevligt!
Sedan blev de lite te i bussen och sedan iväg till bad stranden och hänga, men vi kom så sent att alla nästan åkt hem därifrån.. (A) men de var värt ändå.  Kvällen slutade med att vi inte kom i säng förns 5. Suttit och gapskrattat.. åt.. ingenting? Och sedan lite mera när vi lagt oss för då kom "misstolka allting hjärnan" fram. Lite synd om våra natt gäster Mathilda och Hanna som gjorde oss sällsap under natten. kvart i 6 var sista gången jag kollade på klockan, och antar att strax där efter sov vi.
Lördag
Ops.. vi försover oss till halv 2.. och så var den dagen snart slut igen xD
men vi gick på:
* Tillsammansgudstjänst med  barnmötet. Så de var fullt med barn som sjöng :D det vart också teater med "riddarna från lappisborgen" Diggade låten otroligt mkt^^ underbart.

* Tommy Dahlman och gospel kören by Grace från huvudstaden.
* Kvällsmöte med Maria Ahlén med förbön och lovsång. Trevligt snack med båda mina bänk grannar mattias och olivia. :D Olivia är så söt! Misstolkade inte alls "bli tagen på sängen" och de såg hon^^ xD

Detta var ju sista kvällen på lappis.. snyft så vi gjorde de vi alltid brukar.. spela spel. :D de flesta klagar på mitt poker face.. men jag har lovat, in för min mamma, maud och joel att jag ska träna på mitt poker face tills nästa år.

Söndag
Lappis avslutas med.. en gudstjänst och nattvard. Samt en predikan av Pelle Hörnmark.

~*~ Slut ~*~

Detta har jag älskat med Lappis 2010

1. Allt folk jag umgåtts med. De är så underbara så jag ska nämna dem. Here I go. Gabriella, Rebecca, Maud, Elina, Vicki, Lilian, Emelina, Hanna, Mattias, Simon, Mathilda, Malou, Joel, Zack, Adrian,  Mattias 2, Johanna, Olivia x 2, Sandra, jens, Jennifer och hennes syster jag tyvärr glömt namnet på... (A) Ni är guld värda.
2. Toa klottret på toan. Underbart! Vilka fina ord alla skrivit.
3. Att träffa nya människor
4. Att ha fått lyssna till Gud på ett speciellt sett och verkligen låtit honom finnas i mitt hjärta.
5. Ett citat av Tommy dahlman: " gå inte ifrån dåliga vänner.... spring! "
6. Citat från samme  man: " Om du inte gör något mot såren gör såren något mot mig"
7. Tillit! Och citatet vid tolvslaget ( de ska va tyst 12) något likt detta; " De borde vara tyst tolv.. (4 min kvar) men kör en kort! (och sedan ropar någon) "ut samuel!!" haha åh så kul.. ni kanske inte fattar (A) men de var kul.
8. Haft så undeeeeerbar roligt! :D


Mindre bra under Lappis 2010
1. Mygg
2. Mygg
3. Mygg
4. Mygg
5. Joels poker face.
6. Spillt te/läsk och vatten... all by vecc....
7. kyl problem
8. slutade för tidigt... vill ha mer, mer och mer! :D



Så.. vill bara avsluta med att säga.. tack. Tack för lappis. <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0