Finlands resan^^

Hejsan! 

Jag kom hem från finland i söndags förmiddag.. men har inte riktigt haft lust att skriva ett blogg inlägg.  Men nu.. nu är jag tagg^^ enyoy xD


Torsdag
Den bästa dagen på resan. Vi vaknar upp i bussen på  en jäähalli  (ishall) där vi sovit under natten. Vi lastar ur mini bilen vi hade i garaget på bussen och jag och mamma åker mot Pori (björneborg). I Pori är de en Jazz festival. de börjar klockan 3 och slutade 21. Mamma och jag köpte en filt för att sitta på istället för på gräset. Det var mysigt att ligga och lyssna på jazz. Men efter en halvtimme, alltså halv 4 börjar de ös regna.. de är inte lite regn vill jag lova! jag skulle ha älskat detta regn om jag skulle kunna gå och byta kläder efteråt.. (jag älskar regn) men som tur var slutade det att regna.. men alla var verkligen dyng blöta.. om man inte vart duktig på att gömma sig förståss. Efter regnet och solen tittade fram igen, ingen jätte stark sol men jag han torka på.. 2 timmar typ, så det var ju kanon. Jazz är en otrolig mysig musik att ligga och vila till. Det var en grupp som spelade mycket på en xylofon, eller vad de heter.. och de var ett ur mysigt ljud. Vid sju var de dax.. de underbaraste av de underbara.. Toto.. jag kan inte beskriva min känsla.. det var så otroligt magiskt! Jag röös som bara denn när de spelade I will remember. Jag är lycklig över att ha fått sett dem live en gång i mitt liv.



Fredag
Åkte in till Waasa med mamma och pappa! ^^ köpte jätte fina klänningar/skjortor. Underbart. De slutade lite.. brutalt kanske.. xD men haha aja! När vi kom till Klas-Erik och Harriet (som vi campade hos) åt vi grillat och en massa annat gott! Blev en massa prat och så. Trevligt ändå. Låg och läste ett bra tag också  i Sandor slash ida. Boken äger filmen med tusen mil typ. hur som hellst, en über trevlig dag. :D <3


Lördag
Lilla utflyktsdagen. Vi åkte till Bror och Doris hus. Där ifrån gick vi till ett torn de hade nybyggt ute vid havet. Mysigt, bra väder och fint sällskap. Efteråt gick vi och fikade på ett cafe de hade i ett gammalt saltnings ställe vid en hamn. Vi hade tänkt fara ut med båten, men de blåste för mkt. Så vi vandrade tillbaka och for och käkade middag. På kvällen sa vi hejdå till våra släktingar och åkte till waasa hamn, där vi spenderade natten. Vi skulle upp klockan sex... tortyr. xD  Mamma skrämde livet ur mig. Vi skulle gå på toa och på vägen dit var det minst 8 äckliga mega stora feta spindlar.... fyfan. Och sedan var hon tvungen att jävlas... :( Innan jag kunde somna låg jag och tänkte " de kryper något på mig.. vad är det" men de var ingenting. x)


Söndag

Och så på söndag steg vi upp... innan tuppen för att vara klara om vi skulle bli inkallade att lastas på båten, vilket blev väldigt snabbt. Resan gick snabbt. Sov halva, läste halva. Så de gick jätte bra. Hann inte läsa de 2 sista sidorna i boken för vi var tvugna att kliva av. xD rackarns menmen.
I umeå stannade vi av och handlade på Jula. Sedan blev det film resten av kvällen.. har inte mkt mer att säga om den meninslösa söndagskvällen.


Jag hade en underbar resa. Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0