En dag som inte blev som den skulle.

Tjao!
Idag hade jag tänkt att städa tills huset sken och läsa halva "så långe vi båda andas" men tja, jag hann bara dammsuga och läsa ett kapitel.
Dagen har inte heller varit så lyckad. De började med att väckaren inte ringde, så jag sov till 12, och de va inte bra för då var jag en halv döing till 2 någongång. När jag skulle köra igång en tvättmaskin tänkte jag vara snäll och ta med Lars kläder som han hade slängt av sig i hallen. Men senare under dagen då han hade stigit upp frågade han vars jag hade lagt mobilen och börsen.. och jag såg ut som ett frågetecken.. jag hade såklart inte tömt fickorna.. pengarna klarade sig fint, men mobilen startar inte. Sjukt tur att pappas gamla mobil var fungerande, annars skulle jag ha blivit mobil lös. :(
Oturen fortsatte under dagen. Jag skulle följa Lars till VIndeln för att hjälpa honom med någonting som visade sig vara att bogsera en bil från banan.. jag trodde att jag bara skulle sita och ratta, men eftersom det var så dåligt väglag, (ton vis med kletig lera) skulle jag få köra själv upp till den bättre vägen. Men först skulle vi få loss bilen. Jag knuffade på bakifrån på bilen, och de var nog fanimig de dummaste jag gjort. De ba spruta lera på mig, tack för den xD
Då var de de värsta kvar då, att köra. Precis innan hade jag fått ett stödjande sms från Elina. " haha. ska du hjälpa med det? Det kommer väll att behövas hjälp för att hjälpa dig ;) " och tack så hemskt mycket för den. De första metrarna gick de fint fint, och jag tyckte det var otroligt kul. Men efter en stund fick jag sladd och de gick ju så fort xD (lars hade sagt att jag skulle köra gasen i botten annars skulle jag fasta, dock på ettan, men wtf. Tja, den här sladden gick inte så bra, jag hamnade i diket och de var ju lite pisamt med tanke på vilken familj jag kommer ifrån.. Jag borde bli utsparkad xD haha.
Men vad kräver ni av mig igentligen, jag är 16 xD

Iaf, när Lars ringde Roger om hjälp o.s.v för att få bort bilen från diket stannade jag i hans lägenhet, ;] pratade med johanna och de var lungt, tills jag börja undra vars han höll hus igentligen.. när elina hade ringt och frågat när jag skulle komma hem ringde jag till bror och frågade hur de gick. Då svarade han att han redan var i Kulfors och att jag inte skulle ha tvättat mobilen, för så skulle han ha kunnat ringa och säga att jag skulle gå ut till vägen. Han hade tydligen inte tid att svänga in och hämta mig. Så jag ringde till morfar, men han svarade inte, så jag försökte med farfar istället och han svarade och skulle komma och hämta mig, tjoho! :) Vi for en sväng till konsum och sedan raka vägen hem till lilla Kulfors.
Där väntade redan lill Elina :) hon satt och läste frida ;]
Jag som hade börjat baka några timmar tidigare forstatte med smeten som var halv klar.
Men, elina ba: ta ut dom nu, och de gjorde jag.
;Men när jag skulle he över kakan på en tallrik, flöt smeten bara ut, alltså, den var absolut inte klar.. men jag samlade ihop smetan från tallriken och ställde tillbaka den i ugnen xD inte lika fin, men den smakar ju gott iaf, (a) hahah.

När jag gått i med en bit sockerkaka som tack för hämtningen till farfar började jag och elina se på The butterfly effect. Å efter den Aquamarine xD Men nu ska vi gå isäng, hare fint :) pusshej!

Ps. lite otur skadar inte, elleer? Ds.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0