dan före julafton..

HEJ!

Idag, igentligen igår eftersom klockan är efter midnatt. men de bryr vi oss inte om ellerhur!
Såå, idag hade jag tänkt åka in till umeå å gå gå dagen innan jul bio, men de blev inte så. Jag följde mamma till vindeln.. vi skulle till Åke och fika och sen handla, men vi åkte till Rödå för att byta julklappar innan vi handlade så vin inte skulle ha bråttom. De hade frisknat till hos kusinerna som tur var! och granen hade de klätt och klapparna låg under, precis som de ska vara.. vi fick smaka olika julgodis som moster hade gjort. lovely!
Vi stannade inte så länge, drygt en timme skulle jag tro innan vi åkte och handlade. Och där på affären  träffade jag rebecca och hennes syrra sanna, som köpt sista minuten julklappar. Stod och pratade nmed dem ett tag och gick sedan vidare.. där bl.a So-läraren mats stod och hängde. haha. Sen hittade man Sandra vid frukten, don stod och packade upp äpplen, så jag snackade med henne en stund och så.. tills åke kom och joinade mig och mamma på ica.. och då från ingenstans kom Elina fram och så.. hihi! Som också hade sista minuten julklappar! :) Och hon hade min julklapp med sig, tjoho, har dock inte öppnat den en.. jag vill jag vill! :) Men inte förns i morgon kväll! Får hålla mig.. hur de nu ska gå! ojoj!
När vi handlat åkte vi hem och jag började med middagen direkt! Eftersom  sötjohanna hade bjudit på tonfisksallad i går, ville jag visa mamma och c.o hur gott de va! Så jag tilllagade det igen. haha. Men de blev inte lika gott utan johanna!
Men familjen tyckte om det iaf! Obs! Jag kan inte koka ris!! ;o (bara så ni vet)
Under kvällen satte jag och pappa upp belysningen i utegranen, haha. Lite sent ute, men bättre sent än aldrig!
Sedan gick vi över till farmor och farfar och önskade god jul o.s.v.
och tja, va har jag mer gjort. Sett halva elf, halva en farsa till päron (eller nått liknande) och halva 300!  Varför bara halva filmer? haha.
Och halleluja! jag vann i skip-bo för första gången den här veckan! Som jag har försökt. De är ett mirakel, det har någonting med julafton att göra, eftersom klockan passerat tolv!

Nu är det bara att gå och lägga sig och sova.. hoppas på de bästa för morgon dagen!
Sov en underbar natt och ha de bäst! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0